Binnenvaartbranchevereniging van Nederland

 


KBN logo

Wie zijn wij?

KBN is de toonaangevende werkgeversorganisatie voor de binnenvaart. Zowel kleine transportondernemingen als grote internationale logistieke dienstverleners zijn aangesloten. KBN vertegenwoordigt het grootste deel van alle rederijen en vervoersorganisatoren in alle deelsectoren van de binnenvaart. Lees meer »

Ledengroepen van KBN

Ledengroepen

De leden zijn vertegenwoordigd in alle deelsectoren van de binnenvaart, zowel vervoerder als vervoersorganisator. De aangesloten leden zijn actief in: containers, droge bulk, duwvaart, passagiersvaart, Ro-Ro, sleepvaart en bijzonder transport, tankvaart en veerdiensten. Ook kent KBN een omvangrijk netwerk van geassocieerde leden. Lees meer »

Verenigingszaken

Verenigingszaken

KBN is een vereniging en daarbij horen ook Algemene Verenigingszaken. Naast de specifieke en informatieve dossiers zijn er ook onderwerpen die specifiek gericht zijn op onze vereniging, zoals statuten, compliance regeling, jaarverslagen, privacy statement, AVG en meer. Lees meer »

Meer informatie over een lidmaatschap - lid worden van de vereniging

Lid worden?

KBN komt op voor uw belangen op veel gebieden. Het lidmaatschap bij KBN biedt u vele voordelen. Door onze brede basis aan ledengroepen en kennis en kunde van onze medewerkers kunt er zeker van zijn dat wij alle ontwikkelingen op de voet volgen, initiatieven ontplooien en opkomen voor uw belangen waar dat nodig is. Wordt nu lid! Waarom? Lees daarover meer »

Tijdens de laatste CESNI-bijeenkomst op 30 april 2020 hebben de CESNI-leden en waarnemende staten, de riviercommissies, internationale organisaties en erkende non-gouvernementele organisaties, de dringende noodzaak geuit van een gecoördineerde aanpak met betrekking tot maatregelen ter ondersteuning van de Europese binnenvaartsector tijdens de COVID-19-crisis.

In een open brief doet CESNI een beroep op de leden van de CESNI, de waarnemende staten en de derde landen, om voor de duur van de crisis geen sancties op te leggen wanneer de geldigheidsduur van de certificaten, attesten en andere documenten wordt overschreden, op voorwaarde dat (1) de genoemde certificaten, attesten en andere documenten waren nog steeds geldig op 15 maart 2020 en (2) de veiligheid en de operationele continuïteit van de binnenvaart en de binnenwateren niet in gevaar worden gebracht. Verder doet CESNI een beroep op de sector en de controle-instanties, om zo goed mogelijk de inspectie- en certificeringsprocedures voort te zetten of te hervatten om een administratieve achterstand en de onderbreking van vitale activiteiten voor scheepsreparatiebedrijven zoveel mogelijk te voorkomen.

Voor meer informatie verwijzen we u naar de website van CESNI.

We use cookies

Wij gebruiken cookies op onze web site. Sommigen zijn essentieel voor het correct functioneren van de site, terwijl anderen ons helpen om de site en gebruikerservaring te verbeteren (tracking cookies). U kan zelf kiezen of u deze cookies wil toestaan of niet. Let op dat als u onze cookies weigert mogelijk niet alle functies van de site beschikbaar zijn.